Antalya’nın içme suyu geleceğine dev yatırım

  • Ekonomi
  • Nisan 25, 2025
  • 0 Comments

 

Antalya Büyükşehir Belediyesi ASAT Genel Müdürlüğü, Kepez ilçesinin artan su ihtiyacını karşılamak amacıyla 460 milyon TL’lik bir yatırımla dev bir projeye hayata geçiriyor. Proje ile birlikte trafiğin en yoğun yaşandığı bölgelerden biri olan Gazi Bulvarı’ndan Namık Kemal Bulvarı’na trafiği etkilemeden yatay sondaj geçişiyle birlikte içme suyu iletim hattı sağlanıyor.

 

Antalya Büyükşehir Belediyesi ASAT Genel Müdürlüğü, Muratpaşa ve Kepez ilçelerinde içme suyu altyapısını güçlendirmek ve artan su ihtiyacına kalıcı çözüm üretmek amacıyla yeni bir proje hayata geçiriyor. Projenin merkezinde, Muratpaşa ilçesi Bayındır Mahallesi’nde yer alan mevcut içme suyu deposunun kapasitesi artırılıyor. Bin metreküplük içme suyu deposunun kapasitesi yeni depo ile birlikte 3.000 metreküpe çıkarılıyor. Bu kapasite artışıyla bölgenin su ihtiyacına uzun vadeli çözüm sağlanacak.

3600 METRELİK İÇME SUYU İLETİM HATTI

Projenin en önemli ayaklarından biri ise Muratpaşa ilçesi Bayındır Mahallesi’nden Kepez ilçesi Çağlayan Mahallesi’ne uzanan 3 bin 600 metre uzunluğundaki içme suyu iletim hattı olacak. Bu hat ile entegre edilen 2 adet yatay sondaj geçişiyle, Gazi Bulvarı altında 70 metre ve Namık Kemal Bulvarı altında 70 metre olmak üzere toplam 140 metrelik özel geçişler gerçekleştiriliyor. Bu teknik çözüm sayesinde yoğun trafiğe sahip güzergâhlarda altyapı çalışmaları kesintisiz şekilde tamamlanıyor.

KESİNTİSİZ İÇME SUYU

Yeni hat ile birlikte Bayındır Mahallesi’ndeki su deposundan Çağlayan Mahallesi’ndeki depoya doğrudan içme suyu iletimi sağlanacak. Özellikle yaz aylarında Kepez ilçesinde yaşanan içme suyu yetersizliği, bu projeyle birlikte kalıcı olarak çözüme kavuşacak. Bu proje ile sadece mevcut su ihtiyacını karşılamakla kalmayıp, geleceğe dönük sürdürülebilir bir altyapı da kuruyor. Proje,  Antalya’nın iki önemli ilçesinde yaşayan vatandaşların temiz ve kesintisiz içme suyuna erişimini garanti altına alacak.

   

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    TKYB ve JBIC Arasında 350 Milyon Dolarlık Yeşil Finansman Anlaşması

      Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınma hedeflerini destekleme misyonu doğrultusunda uluslararası finansman kaynaklarını ülke ekonomisine kazandırmaya devam eden TKYB, Japon Uluslararası İş Birliği Bankası (JBIC) ile beşinci kredi anlaşmasına imza attı.

    Didim Belediyesi Tasarruflarını Yatırıma Dönüştürüyor

    Didim Belediyesi, hayata geçirdiği tasarruf anlayışı ve kendi bütçe imkânlarıyla araç filosuna yeni iş makineleri kazandırmaya devam ediyor.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    Selçuklu’da Hafta Sonu Karne Şenliği ile Geçecek

    • Haziran 24, 2026
    • 1 views
    Selçuklu’da Hafta Sonu Karne Şenliği ile Geçecek

    Çalı’da kadınların el emeği eserleri sergiye çıktı

    • Haziran 24, 2026
    • 1 views
    Çalı’da kadınların el emeği eserleri sergiye çıktı

    TKYB ve JBIC Arasında 350 Milyon Dolarlık Yeşil Finansman Anlaşması

    • Haziran 24, 2026
    • 8 views
    TKYB ve JBIC Arasında 350 Milyon Dolarlık   Yeşil Finansman Anlaşması

    Didim Belediyesi Tasarruflarını Yatırıma Dönüştürüyor

    • Haziran 24, 2026
    • 7 views
    Didim Belediyesi Tasarruflarını Yatırıma Dönüştürüyor

    Profilo Ev Aletleri ve Habitat Derneği’nin İlham Buluşması İzmir’de Girişimci Kadınlarla Gençleri Bir Araya Getirdi

    • Haziran 24, 2026
    • 3 views
    Profilo Ev Aletleri ve Habitat Derneği’nin İlham Buluşması İzmir’de Girişimci Kadınlarla Gençleri Bir Araya Getirdi

    DOA Sistemine Kayıtlı HOREKA Sayısı Hızla Artıyor

    • Haziran 24, 2026
    • 4 views
    DOA Sistemine Kayıtlı HOREKA Sayısı Hızla Artıyor