94. İEF’nin sergileri İzmirlinin kalbinde taht kurdu

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, 94. İzmir Enternasyonal Fuarı’nda açıldığı günden beri büyük ilgi gören Refik Anadol’un “Şifanın Algısı” ve dünyada ilk kez İzmir’de sergilenen “Makine Rüyaları: Ege” ile “Ve Mavi Gözleri Çakmak Çakmaktı” Mustafa Kemal Atatürk sergilerini İzmirlilerle gezdi. İzmirlilerin her şeyin en iyisini hak ettiğini ifade eden Başkan Tugay, sergilere ilginin yüksek olmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi. 

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Folkart ve Folkart Gallery iş birliğiyle 94. İzmir Enternasyonal Fuarı’nda (İEF) kapılarını açan, Ulu Önder’in bugüne dek gün yüzüne çıkmamış 250 fotoğrafı, 226 kişisel eşyası ve yüzlerce belgesini kapsayan “Ve Mavi Gözleri Çakmak Çakmaktı” Mustafa Kemal Atatürk sergisi ile dünyaca ünlü medya sanatçısı Refik Anadol’un veri bilimi ve yapay zekayı sanatsal bir dile dönüştürdüğü “Şifanın Algısı” ve dünyada ilk kez İzmir’de sergilenen “Makine Rüyaları: Ege” sergileri, açıldığı günden beri İzmirlilerin kapısında kuyruklar oluşturdu. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay ve eşi Öznur Tugay ile Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak  göz kamaştıran sergiyi İzmirlilerle birlikte gezmek için Kültürpark Atlas Pavyonu’na geldi. Eserleri teker teker inceleyen Başkan Dr. Cemil Tugay, ziyaretçilerle eserler üzerine sohbet de etti. 

“Sanatçı fabrikası”
İzmirlinin sergilere gösterdiği ilgiden çok mutlu olduğunu ifade eden Başkan Tugay, “Sergileri ilgiyle gezdiklerini görünce insan gerçekten çok mutlu oluyor. İzmir’in çok daha büyük sanat etkinliklerine ev sahipliği yapması için çalışmalarımıza devam edeceğiz. İzmir çok iyi şeyleri hak eden, çok özel insanların şehri. Burası bir sanatçı fabrikası. Burası sanatın, edebiyatın, kültürün ilk yaşandığı yerler. O kadar özel topraklarda yaşıyoruz. Dolayısıyla İzmirliler her şeyin en iyisini hak ediyor.  Bunu yürekten inanarak söylüyorum. Bugün yapılan her iyi şeyi nasıl sahiplendiklerini, takdir ettiklerini görünce ‘doğru düşünüyoruz’ diyorum. Bu yolda ilerlemeye devam edelim. Çok güzel bir örnek oldu. Başta düşünülen ziyaret rakamlarından daha fazla insanın ziyaret edeceği belli. Ama yeteri kadar zamanımız olacak. 29 Eylül’e kadar Refik Anadol’un sergisi kalacak. Aralık ayı sonuna kadar da Atatürk sergisi kalacak” diye konuştu. 

“Böyle bir neslin torunları olduğumuz için gurur duyuyorum”
Atatürk sergisinden de söz eden Başkan Tugay, “Sergide inanılmaz parçalar var. Atatürk’ün eşyaları, çok özel mektuplar belgeler var. Atatürk’ün kapak olduğu Times Dergisi’nin 10 örneğinden bir tanesi burada. Atatürk’ün kendi el yazısıyla yazdığı krokiler var. Neticede bunlar hepimizi duygulandıran şeyler. Ama şunu unutmamamız lazım, İzmir o Kurtuluş Savaşı’nın, milli mücadelenin her boyutuyla hissedilerek yapıldığı şehir. Türkiye’de her şehir kahraman. O mücadeleye katılan her insan kahraman. Ama İzmir’in canı çok yandı. İzmir’in işgaliyle başlayan bir mücadeleden ve İzmir’in kurtuluşuyla başlayan bir zaferden bahsediyoruz. Başka bir İzmir yok. İzmir’e ne yapacaksak, o duyguyu hissederek yapmalıyız. O mücadeleyi yapan herkesi minnetle anıyorum. Böyle bir neslin torunları olduğumuz için gurur duyuyorum. Türkiye çok büyük ve güzel bir ülke. Biz geçmişimizde böylesine zor şeyleri başardık. Bugün de yarın da çok daha iyi şeyleri başarabilecek insanlarız. Bu gibi sergilerde çocuklarımız, gençlerimiz o duyguyu hissedecek. Başları daha dik, alınları daha açık olacak. Çalışmaya daha istekli olacaklar. Bunları onun için yapıyoruz, sadece bir gösteri değil” şeklinde konuştu. 

Mesut Sancak: İyi ki böyle bir işe imza attık
Başkan Tugay’ın katkıları için teşekkür eden Folkart Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak ise “Sergiye 400 binin üzerinde ziyaretçinin geleceğini tahmin ediyordum. İlk iki günlük görüntüye bakıldığında belki bu sayı çok daha fazla aşılacak. Görüldüğüm kadarıyla müthiş bir ilgi var. Bu tip sergilere günde 15-20 bin kişinin gitmesi bir dünya rekorudur. İzmir’de Atatürk sevgisinin bu kadar yüksek olması bizi son derece mutlu ediyor. İyi ki böyle bir işe imza attık. Çok değerli İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız Cemil Tugay’ın önerileri, tavsiyeleri, istekleri, hatta zorlamaları çok değerli. Çünkü zor oldu. Refik Anadol gibi dünyada böylesine ilgi gören bir insanı Amerika’dan getirmek bu kadar kısa sürede çok zordu. Ama birlikte başardık. Bugün Refik Anadol’u İzmirlilerden daha az tanıdığımı gördüm. Refik Anadol ve Atatürk birleşince müthiş bir birleşim oldu. Müthiş bir ilgi alaka var. Çok mutluyum. İyi ki bu işi yaptık. İzmir için çok büyük bir hizmet” ifadelerini kullandı.

 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    Büyükşehir’den Abdal Musa Etkinlikleri öncesi kapsamlı hazırlık

      Antalya Büyükşehir Belediyesi, Elmalı Belediyesi ve Tekke Köyü Abdal Musa Kültürünü Araştırma ve Yaşatma Derneği iş birliğiyle 26-27-28 Haziran tarihlerinde düzenlenecek 21.

    UNESCO Edebiyat Şehri Kahramanmaraş Kültür Ekonomisinde Yeni Sayfa Açtı

    Türkiye turizminin rekorlarla büyüdüğü bir dönemde Kahramanmaraş’ın UNESCO Edebiyat Şehri unvanı, kültür odaklı turizmde yeni bir başlık açıyor.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    Büyükşehir’den Abdal Musa Etkinlikleri öncesi kapsamlı hazırlık

    • Haziran 25, 2026
    • 2 views
    Büyükşehir’den Abdal Musa Etkinlikleri öncesi kapsamlı hazırlık

    Ölüm ve Ölüm Nedeni İstatistikleri, 2025

    • Haziran 25, 2026
    • 1 views
    Ölüm ve Ölüm Nedeni İstatistikleri, 2025

    Yaz mevsiminde hamileler için 11 kritik öneri

    • Haziran 25, 2026
    • 1 views
    Yaz mevsiminde hamileler için 11 kritik öneri

    Alzheimer Hastaları Mavi Ev’de buluşuyor

    • Haziran 25, 2026
    • 2 views
    Alzheimer Hastaları Mavi Ev’de buluşuyor

    UNESCO Edebiyat Şehri Kahramanmaraş Kültür Ekonomisinde Yeni Sayfa Açtı

    • Haziran 25, 2026
    • 2 views
    UNESCO Edebiyat Şehri Kahramanmaraş Kültür Ekonomisinde Yeni Sayfa Açtı

    Ormanya’da Gece Sineması “Buz Devri” ile başlıyor

    • Haziran 25, 2026
    • 1 views
    Ormanya’da Gece Sineması “Buz Devri” ile başlıyor