Hitit ve Pegasus’tan Küresel Başarı: Dünyanın En Kapsamlı Canlı Modern Havayolu Perakendeciliği Uygulaması Hayata Geçti

  • Ekonomi
  • Eylül 25, 2025
  • 0 Comments

Havacılık ve seyahat yazılımı alanında küresel teknoloji sağlayıcısı Hitit ile dünyada teknolojiyi en iyi kullanan üç havayolundan biri olma hedefiyle çalışan Türkiye’nin öncü havayollarından Pegasus Hava Yolları, modern havayolu perakendeciliği alanında önemli bir küresel başarı hikâyesi ortaya koydu. İki şirket, dünyanın canlı kullanıma girmiş en büyük Modern Havayolu Perakendeciliği platformu olan Hitit Oxygen’e dair hazırladıkları ortak vaka çalışmasıyla bu dönüşüm sürecini sektöre örnek olacak şekilde paylaşıyor.

Havayolu sektöründeki düşük kâr marjları, gelir kanallarını çeşitlendirmeyi kritik bir öncelik haline getiriyor. Bu noktada geleneksel ek hizmetlerin ötesine geçip, yolcu deneyimini zenginleştiren seyahat ürünlerini yalnızca havayolunun kendi kanallarıyla değil, tüm diğer satış kanalları üzerinden sunmak büyük önem taşıyor. Hitit’in, küresel havacılık endüstrisinin en önemli teknoloji atılımı olarak görülen bu dönüşüme liderlik etmek üzere geliştirdiği Hitit Oxygen, ilk olarak Pegasus ile hayata geçmiş bulunuyor.

Bu dönüşümün merkezinde, IATA’nın NDC (Yeni Dağıtım Kabiliyetleri – New Distribution Capability) ve ONE Order standartlarına dayanarak geliştirilmiş olan Hitit Oxygen Teklif ve Sipariş Yönetim Sistemi bulunuyor. Pegasus ile hayata geçirilen Hitit Oxygen, bugün itibarıyla dünyanın canlı kullanıma geçmiş en büyük Modern Havayolu Perakendeciliği uygulaması konumunda.

2026 sonuna kadar 12 milyondan fazla yolcu işlemi

Hitit Oxygen sayesinde Pegasus, endirekt satış kanallarından gelen yolcularına esnek ve kişiselleştirilmiş teklifler sunarken, yardımcı hizmet gelirlerini artırma ve operasyonel süreçlerini kolaylaştırma imkânına kavuştu. Halihazırda aktif olarak kullanılan sistemin, gelecek yılın sonuna kadar 12 milyondan fazla yolcuyu işleme alması bekleniyor.

Pegasus’un dijitalleşme stratejisinde kritik bir rol oynayan bu dönüşüm hem havayolu hem de teknoloji sağlayıcı tarafında sektöre örnek teşkil eden bir başarı hikâyesi yarattı. Hitit ve Pegasus’un birlikte hazırladığı vaka çalışması, modern havayolu perakendeciliğinin yolculara sağladığı faydaları ve sektöre kazandırdığı yeni iş modellerini detaylı şekilde ortaya koyuyor.

Hitit Genel Müdürü Nevra Onursal Karaağaç, iş birliği hakkında şunları söyledi: “Havacılık sektörü düşük kâr marjları ve yoğun rekabet koşullarıyla büyük bir dönüşüm sürecinden geçiyor. Pegasus ile hayata geçirdiğimiz Hitit Oxygen, yalnızca operasyonel verimlilik sağlamakla kalmıyor; yolcuların çok daha kişisel ve kesintisiz bir deneyim yaşamasına olanak tanıyor. Bu ortak başarı hikâyesiyle, modern havayolu perakendeciliğinin geleceğini şekillendirmeye katkıda bulunmaktan gurur duyuyoruz.”

 Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürkmisafirlere uçuş öncesinden sonrasına kadar kesintisiz ve zenginleştirilmiş bir deneyim sunmak üzere dijitalleşmeyi işin merkezine aldıklarını vurguladı. “Bu kapsamda hayata geçirilen Hitit Oxygen projesi ile, IATA’nın en güncel dijital standardı OOMS’e adaptasyon sayesinde Pegasus artık seyahati tamamlayıcı ek ürünlerini endirekt satış kanalları üzerinden uçak biletiyle tamamen entegre şekilde sunabiliyor. Bu yenilik, misafirlerin uçuş öncesinden sonrasına kadar bütünleşik ve gelişmiş bir deneyimi farklı satış kanalları üzerinden de deneyimleyebilmesini hedefliyor. 

Hitit ve Pegasus’un ortaklaşa hazırladığı bu çalışma, havacılık sektöründe dijital dönüşüm yolculuğuna çıkmayı planlayan diğer havayolları için de teşvik edici bir iş ortaklığı örneği sunuyor.

 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    • Ekonomi
    • Aralık 18, 2025
    • 21 views
    Shell, Müşteri Memnuniyetinde; Türkiye’nin İlk 3 Şirketinden Biri, Sektörünün Lideri

    Uluslararası denetim ve danışmanlık firması KPMG’nin, 16 yıldır küresel ölçekte sürdürdüğü ve tüketicilerin markalarla etkileşimlerini mercek altına aldığı araştırmanın Türkiye sonuçları açıklandı.

    • Ekonomi
    • Aralık 18, 2025
    • 24 views
    Accor Türkiye, 2030 yılına kadar otel sayısını 100’e ulaştırmayı hedefliyor

    Dünyanın önde gelen konaklama grubu Accor, Türkiye’deki uzun vadeli büyüme stratejisi doğrultusunda Türkiye’deki 2025 büyüme performansını ve gelecek hedeflerini açıkladı.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    GÜZEL OYUNCU ŞEBNEM KESKİN İLE SİNEMA TADINDA SÖYLEŞİ

    • Aralık 18, 2025
    • 15 views
    GÜZEL OYUNCU ŞEBNEM KESKİN İLE SİNEMA TADINDA SÖYLEŞİ

    Shell, Müşteri Memnuniyetinde; Türkiye’nin İlk 3 Şirketinden Biri, Sektörünün Lideri

    • Aralık 18, 2025
    • 21 views
    Shell, Müşteri Memnuniyetinde; Türkiye’nin İlk 3 Şirketinden Biri, Sektörünün Lideri

    Gebe, emziren anne ve çocuklarda D vitamini kullanımına dikkat!

    • Aralık 18, 2025
    • 22 views
    Gebe, emziren anne ve çocuklarda D vitamini kullanımına dikkat!

    “Hallac-ı Mansur: Tasavvuf ve Şatahat Dili” Programında Aralık Ayı Semineri Gerçekleşti!

    • Aralık 18, 2025
    • 20 views
    “Hallac-ı Mansur: Tasavvuf ve Şatahat Dili” Programında Aralık Ayı Semineri Gerçekleşti!

    Antalya Büyükşehir Belediyesi Mevlânâ’yı andı

    • Aralık 18, 2025
    • 20 views
    Antalya Büyükşehir Belediyesi Mevlânâ’yı andı

    İznik Sağlıkta Altın Çağını Yaşıyor

    • Aralık 18, 2025
    • 25 views
    İznik Sağlıkta Altın Çağını Yaşıyor