11 yaşındaki genç yetenek Mina Savural ilk sergisini açtı

Çankaya Belediyesi, 11 yaşındaki genç sanatçı Mina Savural’ın kişisel resim sergisine ev sahipliği yapıyor. 27 Aralık’ta Çağdaş Sanatlar Merkezi’nde açılan sergi, 4 Ocak tarihine kadar ücretsiz ziyaret edilebilecek.
 

Çankaya Belediyesi, 11 yaşındaki genç sanatçı Mina Savural’ın kişisel resim sergisine ev sahipliği yapıyor. Çağdaş Sanatlar Merkezi’nde Başkentlilerle buluşan sergi, bir çocuğun dünyayı nasıl algıladığı, renklerle ve çizimlerle nasıl yansıttığını ortaya koyan özgün bir deneyim sunuyor.
 

4 YILDA 60 RESİM YAPTI 

Genç sanatçı Mina Savural resimle 4 yaşında tanıştığını söyleyerek “Resme çocukluktan karalayarak başladım.  Aileme resim yapmak istediğimi söyledim ve ailem de resim öğretmenimle görüştü. İlk başta kendi kendime yaptım, sonra kursa gittim.  Büyüyünce de daha çok resim yapmaya başladım. Sonra resimlerim birikince sergi açmaya karar verdim. Ailem de beni destekledi ve 4 yılda 60 tane resim yaptım ve şu anda da sergi açtım” dedi.

 

 

RESİM YAPARKEN SABIRLI OLMALILAR
Mina Savural, resimlerinde desenler ve figürler yardımıyla anılarını anlattığını ifade ederek kullandığı tekniklerden bahsetti. Savural, “Akrilik boya, kuru kalem, kurşun ve keçeli kalem kullanıyorum. Resmimi mutlu çizdiysem açık renkler kullanıyorum. Daha çok açık renklerle çalışıyorum, resimlerim renkli olsun istiyorum” diye konuştu.

 

 

Büyüyünce ressam olmak istediğini dile getiren Mina Savural kendisi gibi genç yaşta resme ilgili olanlara da tavsiyede bulundu. Savural, “Arkadaşlarıma resim yaparken sabırlı olmalarını, desenlerle ve renklerle resimlere küçük ama büyük anlamlar katmalarını tavsiye ediyorum” diye konuştu.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    İzmir’in mirası çocuklarla geleceğe taşınıyor

    İzmir Büyükşehir Belediyesi, çocukların kültürel miras bilinci kazanması amacıyla başlattığı projeyle bir yılda 1250 çocuğa ulaşmayı hedefliyor.

    Muharrem ayına anlam katan program

    Büyükşehir Belediyesi’nin katkısıyla İzmit Mehmet Ali Paşa Camii’nde gerçekleştirilen “Mâh-ı Muharrem Mukaddes Emanetler Ziyâreti” programı, katılımcıları Muharrem ayının manevi atmosferinde bir araya getirdi.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    İzmir’in mirası çocuklarla geleceğe taşınıyor

    • Haziran 28, 2026
    • 1 views
    İzmir’in mirası çocuklarla geleceğe taşınıyor

    Muharrem ayına anlam katan program

    • Haziran 28, 2026
    • 13 views
    Muharrem ayına anlam katan program

    Deniz Festivali, Değirmendere’yi renklendirdi

    • Haziran 28, 2026
    • 4 views
    Deniz Festivali, Değirmendere’yi renklendirdi

    İhracat şampiyonlarının 11’i Egeli

    • Haziran 28, 2026
    • 4 views
    İhracat şampiyonlarının 11’i Egeli

    Foça’da Tiyatro Dolu Bir Gün Yaşandı

    • Haziran 28, 2026
    • 5 views
    Foça’da Tiyatro Dolu Bir Gün Yaşandı

    Ticari gayrimenkulde ezber bozan yaklaşım: Nil Boydaş markalara ve yatırımcılara yol gösteriyor

    • Haziran 28, 2026
    • 5 views
    Ticari gayrimenkulde ezber bozan yaklaşım: Nil Boydaş markalara ve yatırımcılara yol gösteriyor