Hafif otizmde de multidisipliner yaklaşım önemli…

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Feneryolu Tıp Merkezi Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, hafif düzey otizm spektrum bozukluğunun nedenleri, belirtileri ve multidisipliner yaklaşımla desteklenmesi gereken gelişim alanları hakkında bilgi verdi.

Genetik, çevresel ve hormonal faktörler hafif otizme neden olabilir

Otizm spektrum bozukluğunun, sözel ve sözel olmayan iletişimde yetersizliklerin eşlik ettiği, sosyal etkileşimde güçlüklerin ön planda olduğu nörogelişimsel bir bozukluk olduğunu hatırlatan Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, “Otizm spektrum bozukluğunu bir yelpaze olarak düşünürsek, hafif düzey otizm belirtileri yelpazenin ilk basamaklarında yer alır.” dedi.

Hafif düzey otizme genetik, çevresel ve hormonal faktörlerin neden olabildiğine dikkat çeken Çebi, “Ancak nedenleri henüz tamamen kanıtlanmış değil ve bu alandaki çalışmalar devam ediyor.” bilgisini paylaştı.

Multidisipliner destekle gelişim alanları güçlendirilebilir

Otizm spektrum bozukluğunda temel belirtilerin sosyal etkileşimde sınırlılık ve   sınırlı ilgi alanları olarak seyrettiğini ifade eden Uzman Ergoterapist Cahit Burak Çebi, “Belirtiler paralelinde hafif düzey otizmde isime tepki vermeme, göz temasında sınırlılık, komut almama ve komutları yerine getirmeme, parmak ucunda yürüme, alıcı dil ve ifade edici dil becerilerinde sınırlılık, duyusal sistemde hiposensitive ve hipersensitive, motor becerilerde kısıtlılık gibi durumlar görülebilir.” dedi.

Otizm tanısı konulmasının ardından, multidisipliner çalışma anlayışının benimsendiği merkezlerde çocuk ergen psikiyatristi, çocuk ergen psikoloğu, uzman ergoterapist, uzman dil ve konuşma terapisti, özel eğitim öğretmeni ve spor hareket eğitimcisi ile uyum sürecinin başlatılması gerektiğini vurgulayan Çebi, sözlerini şöyle tamamladı:

“Hazırlanan tam veya yarım günlük terapi eğitim planlamalarıyla; erken çocukluk dönemi, okul öncesi ve okul çağı programları ile ev takip programlarına yönelik olarak sosyal etkileşim, oyun kurma becerileri, bilişsel ve akademik süreçler, alıcı ve ifade edici dil becerileri, duyusal işlemleme ve fonksiyonel duygusal gelişim kapasiteleri desteklenmelidir.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    Sinüzit ve yüz felci hakkındaki doğru bilinen yanlışlar!

    Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Kulak, Burun, Boğaz Uzmanı Dr.

    Menopoz bir bitiş değil, kadının yeni bir versiyonu!

    Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Psikiyatri Uzmanı Dr.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    Osmangazi’de Cengiz Aytmatov Günleri Sanat ve Edebiyatla Taçlandı

    • Aralık 13, 2025
    • 42 views
    Osmangazi’de Cengiz Aytmatov Günleri Sanat ve Edebiyatla Taçlandı

    Geleceğin müzisyenlerinden Korkuteli’nde anlamlı konser

    • Aralık 13, 2025
    • 43 views
    Geleceğin müzisyenlerinden Korkuteli’nde anlamlı konser

    Maltepe’de disiplinlerarası sanat buluşması

    • Aralık 13, 2025
    • 44 views
    Maltepe’de disiplinlerarası sanat buluşması

    Demirci’nin 2 Milyarlık Dev Yatırımı Tamamlandı

    • Aralık 13, 2025
    • 46 views
    Demirci’nin 2 Milyarlık Dev Yatırımı Tamamlandı

    Sinüzit ve yüz felci hakkındaki doğru bilinen yanlışlar!

    • Aralık 13, 2025
    • 45 views
    Sinüzit ve yüz felci hakkındaki doğru bilinen yanlışlar!

    Başkan Altay Türkiye’de İlk Olan Siyer Sergisi’ne Tüm Peygamber Aşıklarını Davet Etti

    • Aralık 13, 2025
    • 37 views
    Başkan Altay Türkiye’de İlk Olan Siyer Sergisi’ne Tüm Peygamber Aşıklarını Davet Etti