Shell, Müşteri Memnuniyetinde; Türkiye’nin İlk 3 Şirketinden Biri, Sektörünün Lideri

  • Ekonomi
  • Aralık 18, 2025
  • 0 Comments

Uluslararası denetim ve danışmanlık firması KPMG’nin, 16 yıldır küresel ölçekte sürdürdüğü ve tüketicilerin markalarla etkileşimlerini mercek altına aldığı araştırmanın Türkiye sonuçları açıklandı. 

Araştırmaya göre Shell, genel sıralamada tüketicilerin en memnun olduğu ilk 3 şirket arasına girerken, enerji ve akaryakıt sektöründe liderliğini korudu.

Bu yıl Türkiye genelinde 8 farklı sektörde faaliyet gösteren ve istatistiksel kriterleri sağlayan 63 marka için 1.552 tüketiciden toplam 13.381 değerlendirme alınarak oluşturulan araştırma, müşteri deneyimi alanındaki en iyi uygulamaları ve şirketlerin performanslarını ortaya koydu. 

Shell’in her istasyonunda yüksek hizmet standartlarını koruyarak, müşteri memnuniyetini merkeze alan deneyim yaklaşımını sürdürdüğü belirtilen raporda, “Shell, enerji ve akaryakıt sektöründe hizmetlerini dijital çözümlerle destekleyerek, müşteri deneyimini hızlı, pratik ve güvenilir kılmayı amaçlayan lider bir markadır.” İfadelerine yer verildi.

Sektör ortalamasının üzerinde performans

Shell, raporda yer alan verilere göre Müşteri Deneyimi Mükemmellik (CEE) skorunu 8,28’e yükselterek önemli bir gelişim de kaydetti. Bir önceki yıl yapılan araştırmada 10. sırada yer alan şirket, bu yıl 7 basamak birden yükselerek 3. sıraya yerleşirken, enerji ve akaryakıt şirketleri arasında liderliğini korudu.

Sektör ortalamasının yüzde 4,4 üzerinde bir performans sergileyerek hızlı ve istikrarlı ilerleyişini sürdüren şirketin bu başarısında; hizmetlerin güvenilirliği, süreçlerin tutarlılığı ve çalışanların müşterilere gösterdiği özenin etkili olduğu vurgulandı.

Güven ve sadakat skorlarında artış

Araştırma kapsamında markalar, “Müşteri Deneyiminin Altı Temel Bileşeni” çerçevesinde değerlendirildi. Shell’in özellikle Bütünsellik ve Dürüstlük alanında 8,46 puan, Zaman ve Efor ile Kişiye Özel Kılma alanlarında ise 8,28 puan alması, markanın güven veren ve müşterilerinin hayatını kolaylaştıran hizmet yaklaşımının bir göstergesi olarak raporda yer aldı. 

Ayrıca 8,68 seviyesindeki Sadakat skoru, markaya duyulan yüksek müşteri bağlılığına işaret etti. Müşteriler değerlendirmelerinde, Shell istasyonlarının temiz ve düzenli tuvaletleri, kaliteli yakıtları ve zengin market ürünleri ile yolculukları konforlu ve kesintisiz hale getirdiğini özellikle vurguladı.

“Misafirlerimize en iyi hizmeti sunmak için çalışıyoruz”

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Shell & Turcas CEO’su Emre Turanlı, müşteri deneyimindeki başarılarının bağımsız kuruluşlarca tescillenmesinden memnuniyet duyduklarını belirtti. Turanlı, şunları söyledi: 

“Müşteri deneyimindeki başarımız KPMG tarafından bir kez daha tescillendi. Shell olarak müşterilerin en memnun olduğu 3 şirketten biri, sektörümüzün ise yine birincisiyiz. Geçen yıl 10’uncu sırada olduğumuz araştırmada bu yıl 7 basamak birden yükselerek 3’üncülüğe ulaştık. İnsanların Shell’i olarak 81 ilimizdeki 1.200 istasyonumuzda her gün 1 milyonu aşkın misafirimizi ağırlıyoruz. Yılda toplam 55 milyon kilometre yol katediyor, misafirlerimize en iyi hizmeti sağlamak için çabalıyoruz. Bu çabaların sonucunda, müşterilerimizin memnuniyetinin kendi verilerimize ek olarak bağımsız kuruluşlarca da güçlü şekilde ortaya konması bizim için hiç şüphesiz bir gurur vesilesi. Bu başarıda emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma, bayilerimize ve Shell’e duyduğu güvenle yolculuğumuzu birlikte şekillendiren misafirlerimize teşekkür ederim.”

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    • Ekonomi
    • Aralık 18, 2025
    • 22 views
    Accor Türkiye, 2030 yılına kadar otel sayısını 100’e ulaştırmayı hedefliyor

    Dünyanın önde gelen konaklama grubu Accor, Türkiye’deki uzun vadeli büyüme stratejisi doğrultusunda Türkiye’deki 2025 büyüme performansını ve gelecek hedeflerini açıkladı.

    • Ekonomi
    • Aralık 18, 2025
    • 22 views
    Kalkınma Yatırım Bankası ile Asya Kalkınma Bankası’ndan Deprem Sonrası Toparlanma ve Yenilenebilir Enerjiye 325 Milyon Dolar Eşdeğerinde Finansman

    Yarım asrı aşkın süredir Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınması ve ekonomik büyümesine katkı sunmaya devam eden Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası (TKYB), uluslararası finansman anlaşmaları kapsamında önemli bir iş birliğine imza atarak Asya Kalkınma Bankası (ADB) ile ilk kredi anlaşmasını hayata geçirdi.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    GÜZEL OYUNCU ŞEBNEM KESKİN İLE SİNEMA TADINDA SÖYLEŞİ

    • Aralık 18, 2025
    • 2 views
    GÜZEL OYUNCU ŞEBNEM KESKİN İLE SİNEMA TADINDA SÖYLEŞİ

    Shell, Müşteri Memnuniyetinde; Türkiye’nin İlk 3 Şirketinden Biri, Sektörünün Lideri

    • Aralık 18, 2025
    • 20 views
    Shell, Müşteri Memnuniyetinde; Türkiye’nin İlk 3 Şirketinden Biri, Sektörünün Lideri

    Gebe, emziren anne ve çocuklarda D vitamini kullanımına dikkat!

    • Aralık 18, 2025
    • 19 views
    Gebe, emziren anne ve çocuklarda D vitamini kullanımına dikkat!

    “Hallac-ı Mansur: Tasavvuf ve Şatahat Dili” Programında Aralık Ayı Semineri Gerçekleşti!

    • Aralık 18, 2025
    • 17 views
    “Hallac-ı Mansur: Tasavvuf ve Şatahat Dili” Programında Aralık Ayı Semineri Gerçekleşti!

    Antalya Büyükşehir Belediyesi Mevlânâ’yı andı

    • Aralık 18, 2025
    • 19 views
    Antalya Büyükşehir Belediyesi Mevlânâ’yı andı

    İznik Sağlıkta Altın Çağını Yaşıyor

    • Aralık 18, 2025
    • 23 views
    İznik Sağlıkta Altın Çağını Yaşıyor