Tüik: Yurt içinde ikamet eden 20 milyon 453 bin kişi seyahate çıktı

 

Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarından oluşan III. çeyrekte, yurt içinde ikamet eden 20 milyon 453 bin kişi seyahate çıktı. Seyahate çıkanların bir ve daha fazla geceleme kaydı ile ülke içinde yaptıkları toplam seyahat sayısı bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %8 artarak 25 milyon 684 bin seyahat olarak gerçekleşti. Bu çeyrekte seyahate çıkanlar 224 milyon 68 bin geceleme yaptı. Ortalama geceleme sayısı 8,7 gece oldu.

Seyahate çıkanlar, 204 milyar 883 milyon 376 bin TL harcadı
 

Yerli turistlerin, yurt içinde yaptıkları seyahat harcamaları 2024 yılının III. çeyreğinde bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %79,7 artarak 204 milyar 883 milyon 376 bin TL olarak gerçekleşti. Bu harcamaların %83,8’ini 171 milyar 783 milyon 134 bin TL ile kişisel harcamalar, %16,2’sini ise 33 milyar 100 milyon 241 bin TL ile paket tur harcamaları oluşturdu. Seyahat başına yapılan ortalama harcama ise 7 bin 977 TL oldu.

 

Bu çeyrekte harcama türlerinin toplam seyahat harcamaları içerisindeki dağılım oranları incelendiğinde en fazla paya %30,1 ile yeme ve içme harcamaları, %20,7 ile konaklama harcamaları ve %20,6 ile ulaştırma harcamaları sahip oldu. Bu harcama türlerinin geçen yılın aynı dönemine göre değişim oranları incelendiğinde ise yeme ve içme harcamalarında %70,6, konaklama harcamalarında %71,4 ve ulaştırma harcamalarında ise %57,9’luk artış görüldü.

Yakınları ziyaret amacı ile yapılan seyahatler %47,9 ile ilk sırada yer aldı

Seyahate çıkış amaçlarında ikinci sırada %47,3 ile “gezi, eğlence, tatil”, üçüncü sırada ise %2,2 ile “sağlık” yer aldı.

Seyahate çıkanlar en çok arkadaş veya akraba evinde kaldı
 

Bu çeyrekte seyahate çıkanlar 135 milyon 889 bin geceleme sayısı ile en çok “arkadaş veya akraba evinde” kaldı. Konaklama türlerine göre geceleme sayısında ikinci sırada 46 milyon 340 bin geceleme ile “kendi evi” yer alırken, “otel”   24 milyon 19 bin geceleme sayısı ile üçüncü sırada yer aldı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    Yaş meyve sebze ve meyve sebze mamulleri ihracati 6 milyar doları aştı

    Türkiye’nin lezzetlerini dünyanın dört bir tarafına ulaştıran yaş meyve sebze ve meyve sebze mamulleri sektörleri 2024 yılında ihracatlarını yüzde 4 artırarak 6 milyar 131 milyon dolara taşıdı.

    Hyundai Assan unvanını “Hyundai Motor Türkiye” Olarak Değiştiriyor.

    Türkiye’nin önde gelen otomotiv üreticilerinden biri olan Hyundai Assan, 2021 yılı itibarıyla bir değişim sürecine girmiş ve Hyundai Motor Company’nin hisseleri yüzde 97’ye ulaşmıştı.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    Nur Bal, yeni şarkısı ‘Kalanım’ ile müzikseverlerle buluştu!

    • Şubat 11, 2025
    • 20 views
    Nur Bal, yeni şarkısı ‘Kalanım’ ile müzikseverlerle buluştu!

    Duru’dan yeni şarkı: Esamen

    • Şubat 11, 2025
    • 20 views
    Duru’dan yeni şarkı: Esamen

    Manisa Musiki Derneği’nden Unutulmaz Konser Aşk-ı Hicaz

    • Şubat 11, 2025
    • 20 views
    Manisa Musiki Derneği’nden Unutulmaz Konser Aşk-ı Hicaz

    Antakya Medeniyetler Korosu 6 Şubat için Yenişehir’de sahne aldı

    • Şubat 11, 2025
    • 23 views
    Antakya Medeniyetler Korosu 6 Şubat için Yenişehir’de sahne aldı

    Gölcük Belediyesi Örgü Festivali Başladı

    • Şubat 11, 2025
    • 23 views
    Gölcük Belediyesi Örgü Festivali Başladı

    Yaş meyve sebze ve meyve sebze mamulleri ihracati 6 milyar doları aştı

    • Şubat 11, 2025
    • 24 views
    Yaş meyve sebze ve meyve sebze mamulleri ihracati 6 milyar doları aştı