Türkiye Finans e-ticarette %247 büyüdü, TROY kredi kartı hacmini 23 kat arttırdı

  • Ekonomi
  • Şubat 25, 2025
  • 0 Comments

Türkiye Finans, ödeme sistemleri alanına yönelik dijitalleşme yatırımlarının karşılığını alıyor. 2024’te ödeme sistemi gelirlerini 5 katına çıkaran banka, kart sayısını sektör ortalamasının %3 üzerinde artırırken, kredi kartı hacmini sektörün 3 katı büyüttü. Türkiye’nin ilk ve tek ödeme sistemi olan TROY kredi kartı hacmini 23 kat yükselten banka, POS pazar payını 5 kat, toplam POS hacmini ise 10 kat artırdı. Temassız işlem hacminde %137, e-ticaret işlem hacminde %247 büyüme sağladı. Dijital slip oranını artırarak kâğıt tasarrufunu destekleyen Türkiye Finans, müşteri deneyimini geliştiren yenilikçi teknolojilere yatırım yapmaya devam ediyor.

 

Türkiye Finans, dijital bankacılıktaki öncü rolünü ödeme sistemleri alanında da güçlendiriyor. 2024 yılında dijitalleşme odaklı yatırımlarıyla rekabet gücünü artıran banka, Kart ve POS işlem hacminde de önemli artışlar sağladı. Geliştirdiği dijital çözümlerle hızlı, güvenilir ve kolay erişilebilir hizmetler sunarak müşteri deneyimini üst seviyeye taşıyan Türkiye Finans, ödeme sistemleri gelirlerini 2023 yılına göre 5 kat artırdı. Banka, 2024 yılında kart sayısında sektör ortalamasının %3 üzerinde büyüme sağladı. Kredi kartı hacmini sektörün 3 katı büyütürken, Türkiye’nin ilk ve tek yerli ödeme sistemi TROY kredi kartı hacmini ise 23 kat artırdı.

 

POS çözümleri alanında ise banka, pazar payını 5 kat, toplam POS hacmini ise 10 kat artırdı. Bu büyümeye paralel olarak, aktif POS adedi %37 oranında arttı. Türkiye Finans, 2024 yılında katılım bankacılığında dijital ticaretin önünü açtı. Fiziksel POS’un yanı sıra Sanal POS entegrasyonu gibi dijital ödeme çözümleri sunarak ticari müşterilerin dijital satış platformları üzerinden hızlı ve güvenli bir şekilde ödeme almasını sağladı.

 

Temassız ve E-Ticaret işlem hacmi artış gösterdi

 

Türkiye Finans’ın pratik ödeme çözümleri, müşterilerden büyük ilgi gördü. Gerçekleştirilen temassız işlem alışveriş hacmi 2023’e göre %137 artarken e-ticaret işlem hacminde ise %247 büyüme sağlandı. Türkiye Finans; kartlı alışverişlerde “Dijital Slip” uygulamasını devreye alan ilk katılım finans kuruluşu oldu. 2024 yılında hayata geçirilen uygulama ile Türkiye Finans’ın aktif kart müşterilerinin %35’i, ödeme sonrası belgelerini dijital olarak aldı. Bankada ayrıca dijital ekstre kullanım oranını %96 seviyesine ulaştı. Türkiye Finans, 2024 yılında BKM TechPOS ile iş birliğine giderek ticari müşterilerinin memnuniyetini artıracak önemli bir adım daha attı. İşletmelerin farklı bankaların POS sistemlerini tek bir platformdan yönetmesine olanak tanıyan BKM TechPOS altyapısına dâhil olarak ticari müşterilerin işlemlerini daha kolay takip etmelerine ve operasyonel verimliliklerini artırmalarına destek oldu.

 

“Müşteri deneyimini geliştiren dijitalleşme çalışmalarına yatırım yapmaya devam edeceğiz.”

 

Türkiye Finans Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Melis Tosun Arslan, bankanın ödeme sistemlerindeki büyümesini şu sözlerle değerlendirdi: “Türkiye Finans olarak ödeme sistemlerinde güçlü büyümemizi sürdürüyoruz. 2024 sonu itibarıyla ulaştığımız rakamlar, bu alanda sektör ortalamasının üzerinde bir performans sergilediğimizi ortaya koyuyor. Bu başarının arkasında, müşteri deneyimini önceliklendiren ‘insan odaklı’ bankacılık ve teknoloji yaklaşımımız yatıyor. Katılım finans sistemi içerisinde bugüne dek ‘zayıf halka’ olarak görülen ödeme sistemleri alanında, Türkiye Finans’ın müşteri deneyimini geliştiren dijitalleşme çalışmalarına yatırım yapmaya devam edeceğiz. Hem bireysel hem de ticari müşterilerimiz için teknolojiyi erişilebilir ve güvenli hâle getirme hedefiyle hareket ediyoruz.  Sektöre yön veren inovasyonlarla müşterilerimize en iyi deneyimi sunmaya devam ediyoruz. Sanal POS çözümleriyle katılım bankacılığında e-ticaretin önünü açarken Dijital Slip gibi çözümlerle sürdürülebilirliği destekliyor, TechPOS entegrasyonu gibi yeniliklerle işletmelerin çok bankalı ödeme yönetimini kolaylaştırıyoruz. 2024’te olduğu gibi 2025 yılında da ödeme sistemlerindeki bu güçlü performansımızı, müşteri deneyimini daha da geliştirecek insan odaklı teknolojilere yatırım yaparak sürdüreceğiz. Türkiye Finans müşterileri, yenilikçi teknolojilerle sağladığımız güçlü finansal altyapının avantajlarını yaşamaya devam edecek.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    • Ekonomi
    • Aralık 14, 2025
    • 26 views
    Basın Bülteni Odaklı İletişim Stratejileri Yeniden Şekilleniyor

    Dijital medya kanallarının çeşitlenmesiyle birlikte, içerik üreticileri ve markalar için görünürlük artık tek bir mecra üzerinden değil, entegre iletişim modelleriyle sağlanıyor.

    • Ekonomi
    • Aralık 14, 2025
    • 27 views
    Toplu ulaşımda rekor subvansiyon dönemi

    İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    GÜZEL OYUNCU TUĞÇE KOPAL İLE SİNEMA TADINDA SÖYLEŞİ

    • Aralık 14, 2025
    • 23 views
    GÜZEL OYUNCU TUĞÇE KOPAL İLE SİNEMA TADINDA SÖYLEŞİ

    25. Uluslararası Antalya Piyano Festivali’nde muhteşem final

    • Aralık 14, 2025
    • 24 views
    25. Uluslararası Antalya Piyano Festivali’nde muhteşem final

    Halk Ozanı Ali Kızıltuğ Keçiören’de türkülerle anıldı

    • Aralık 14, 2025
    • 26 views
    Halk Ozanı Ali Kızıltuğ Keçiören’de türkülerle anıldı

    Osmangazi’de ‘Yeni Yıl Festivali’ Başladı

    • Aralık 14, 2025
    • 25 views
    Osmangazi’de ‘Yeni Yıl Festivali’ Başladı

    Türk bestecilerinin eserleri ayakta alkışlandı

    • Aralık 14, 2025
    • 27 views
    Türk bestecilerinin eserleri ayakta alkışlandı

    İki kültür iki usta bir sahnede

    • Aralık 14, 2025
    • 26 views
    İki kültür iki usta bir sahnede