Yurt Dışı Üretici Fiyat Endeksi, Eylül 2025

 

Yurt Dışı Üretici Fiyat Endeksi (YD-ÜFE) yıllık %27,71 arttı, aylık %2,01 arttı

YD-ÜFE 2025 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre %2,01 artış, bir önceki yılın Aralık ayına göre %27,55 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre %27,71 artış ve on iki aylık ortalamalara göre %25,19 artış gösterdi.

YD-ÜFE değişim oranları (%), Eylül 2025

  Eylül 2025 Eylül 2024 Eylül 2023
Bir önceki aya göre değişim oranı 2,01 2,25 -0,59
Bir önceki yılın Aralık ayına göre değişim oranı 27,55 23,34 47,62
Bir önceki yılın aynı ayına göre değişim oranı 27,71 32,35 57,25
On iki aylık ortalamalara göre değişim oranı 25,19 50,09 53,10

YD-ÜFE yıllık değişim oranı (%), Eylül 2025

YD-ÜFE imalat ürünlerinde yıllık %27,72 arttı

Sanayinin iki sektörünün yıllık değişimleri; madencilik ve taş ocakçılığında %27,06 artış, imalatta %27,72 artış olarak gerçekleşti.

Ana sanayi gruplarının yıllık değişimleri; ara mallarında %24,54 artış, dayanıklı tüketim mallarında %33,50 artış, dayanıksız tüketim mallarında %33,45 artış, enerjide %22,76 artış, sermaye mallarında %26,91 artış olarak gerçekleşti.

YD-ÜFE yıllık değişim oranları (%), Eylül 2025

Sektörlere göre YD-ÜFE yıllık değişim oranları (%), Eylül 2025

YD-ÜFE imalat ürünlerinde aylık %2,01 arttı

Sanayinin iki sektörünün aylık değişimleri; madencilik ve taş ocakçılığında %2,49 artış, imalatta %2,01 artış olarak gerçekleşti.

Ana sanayi gruplarının aylık değişimleri; ara mallarında %1,84 artış, dayanıklı tüketim mallarında %2,41 artış, dayanıksız tüketim mallarında %2,75 artış, enerjide %3,39 artış, sermaye mallarında %1,26 artış olarak gerçekleşti.

YD-ÜFE aylık değişim oranları (%), Eylül 2025

Sektörlere göre YD-ÜFE aylık değişim oranları (%), Eylül 2025

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    • Ekonomi
    • Aralık 18, 2025
    • 34 views
    Shell, Müşteri Memnuniyetinde; Türkiye’nin İlk 3 Şirketinden Biri, Sektörünün Lideri

    Uluslararası denetim ve danışmanlık firması KPMG’nin, 16 yıldır küresel ölçekte sürdürdüğü ve tüketicilerin markalarla etkileşimlerini mercek altına aldığı araştırmanın Türkiye sonuçları açıklandı.

    • Ekonomi
    • Aralık 18, 2025
    • 35 views
    Accor Türkiye, 2030 yılına kadar otel sayısını 100’e ulaştırmayı hedefliyor

    Dünyanın önde gelen konaklama grubu Accor, Türkiye’deki uzun vadeli büyüme stratejisi doğrultusunda Türkiye’deki 2025 büyüme performansını ve gelecek hedeflerini açıkladı.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    Kraliçeler gecesi: Kutnu İpeği Tasarım Yarışmasında Görkemli Defile

    • Aralık 18, 2025
    • 30 views
    Kraliçeler gecesi: Kutnu İpeği Tasarım Yarışmasında Görkemli Defile

    HAYATTA KAL DERNEĞİ BAŞKANI PROFESÖR DR MUTLU VURAL’DAN HAYAT KURTARAN ÇAĞRI: “KALP MASAJINI HERKES BİLMELİ”

    • Aralık 18, 2025
    • 41 views
    HAYATTA KAL DERNEĞİ BAŞKANI PROFESÖR DR MUTLU VURAL’DAN HAYAT KURTARAN ÇAĞRI: “KALP MASAJINI HERKES BİLMELİ”

    Mikro aldatma belirtileri

    • Aralık 18, 2025
    • 51 views
    Mikro aldatma belirtileri

    Kartepe’ye Yeni Aile Sağlık Merkezi

    • Aralık 18, 2025
    • 32 views
    Kartepe’ye Yeni Aile Sağlık Merkezi

    Musahipzade Celal’in Eserlerinden Uyarlanan “Haramiler” Müzikali Seyirciyle Buluştu

    • Aralık 18, 2025
    • 33 views
    Musahipzade Celal’in Eserlerinden Uyarlanan “Haramiler” Müzikali Seyirciyle Buluştu

    Kemer’de “Bana ülkeni anlat” festivali

    • Aralık 18, 2025
    • 31 views
    Kemer’de “Bana ülkeni anlat” festivali