“Z kuşağının 316 milyar dolar harcama potansiyeli var”

İstanbul Okan Üniversitesi’nin Türkiye’de ilk kez başlattığı Girişimcilik Dersi’ne Koton Kurucu Ortağı Gülden Yılmaz konuk oldu. Yılmaz, öğrencilere giyim sektörüne adım atma hikayesini ve iş hayatında kazandığı tecrübeleri aktardı.

“Teenler için yeni bir marka çıkarabiliriz”

Yılmaz, Türkiye’nin doğurganlık hızının gerilemesinden ötürü artık çok yaşlı ülkeler kategorisine girdiğini ve yalnız yaşayan kişi sayısının giderek artığını ifade ederken satış stratejilerini bunun gibi değişen tüketici ihtiyaçlarına göre oluşturduklarını belirtti: “Araştırmalara göre 2000-2016 yıllarında doğan Z kuşağının yılda 316 milyar dolar harcama potansiyeli var. Influncerlardan etkilenerek alışveriş yapıyorlar. ABD’de yapılan bir araştırmaya göre kozmetik müşterilerinin %49’u 14 yaş altında. Kalıcı dünyaya ve sürdürülebilirliğe önem verdikleri için vegan ve sürdürülebilir ürünlere yöneliyorlar. Bunların yanı sıra yeni bir grup olarak teenler (13-18 yaş arası) geliyor. Şirkette trendleri analiz ediyoruz. Teenler için yeni bir marka çıkarabiliriz” dedi. 

“Olmaz diye bir şey yoktur” diyen Yılmaz gençlere tavsiyelerini “Yetkinliklerinizi biriktirin. Merak edin. Sorgulayın. İyi ve dikkatli birer gözlemci olun. Hayal edin. Risk analizi yapın. İlgilendiğiniz konuya odaklanın. Kendinizi motive edin. Azminizi kaybetmeyin” sözleriyle sıraladı.

Konfor alanından çıkmanın girişimcilik için çok önemli olduğunu belirten Yılmaz “Ben 21, eşim 24 yaşındayken Koton için bir hayal kurduk. Sonunda başardık. Farklı düşünüp sıradan düşüncelerin dışına çıkmalısınız” hatırlatmasını yaptı.

Gülden Yılmaz, konuşmasının sonunda İstanbul Okan Üniversitesi öğrencilerinin sorularını yanıtladı.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    AREA Araştırma, Ulaşım ve Paylaşımlı Yolculuk araştırmasını kamuoyu ile paylaştı: Martı TAG memnuniyet oranı %93,8!

    AREA Araştırma’nın raporu, Martı TAG’ın hizmet kalitesi ve kullanıcı memnuniyetinde ulaştığı yüksek seviyeyi gözler önüne sererken, Martı kurucusu Oğuz Alper Öktem’in bilinirlik oranı ve kendisine olan güven de dikkat çekiyor.

    Hepsiburada’nın Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü programı 21 ayda 8,7 milyar TL ticaret hacmi yarattı

    Hepsiburada’nın deprem bölgesinde kalıcı refahın tesisine katkı amacıyla 2023 yılının Mart ayında başlattığı Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü programı kapsamında e-ticaret yapan işletmelerin satış hacmi, bir önceki üç aylık döneme kıyasla yüzde 28 artışla 8,7 milyar TL’ye ulaştı.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    Borusan Sanat’ın Dopdolu Programıyla Yeni Yıl Müzikle Başlıyor

    • Aralık 13, 2024
    • 33 views
    Borusan Sanat’ın Dopdolu Programıyla Yeni Yıl Müzikle Başlıyor

    Şehrin Tiyatrosu Bahçelievler ve Sancaktepe’de

    • Aralık 13, 2024
    • 35 views
    Şehrin Tiyatrosu Bahçelievler ve Sancaktepe’de

    AREA Araştırma, Ulaşım ve Paylaşımlı Yolculuk araştırmasını kamuoyu ile paylaştı: Martı TAG memnuniyet oranı %93,8!

    • Aralık 13, 2024
    • 31 views
    AREA Araştırma, Ulaşım ve Paylaşımlı Yolculuk araştırmasını kamuoyu ile paylaştı: Martı TAG memnuniyet oranı %93,8!

    Hepsiburada’nın Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü programı 21 ayda 8,7 milyar TL ticaret hacmi yarattı

    • Aralık 13, 2024
    • 39 views
    Hepsiburada’nın Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü programı 21 ayda 8,7 milyar TL ticaret hacmi yarattı

    Konya Büyükşehir “750. Vefat Yılında Büyük Metafizikçi Sadrettin-i Konevi’yi Yad Paneli” Düzenledi

    • Aralık 13, 2024
    • 56 views
    Konya Büyükşehir “750. Vefat Yılında Büyük Metafizikçi Sadrettin-i Konevi’yi Yad Paneli” Düzenledi

    Omurga pili uygun vakalarda felçli hastalara umut olabiliyor!

    • Aralık 13, 2024
    • 42 views
    Omurga pili uygun vakalarda felçli hastalara umut olabiliyor!