Alanya’nın çöpünden elektrik üretiliyor

Alanya’nın çöpünden elektrik üretiliyor

Antalya Büyükşehir Belediyesi Alanya Entegre Katı Atık Değerlendirme ve Bertaraf
Tesisi’nde, Alanya ve Gazipaşa ilçelerinden toplanan günlük yaklaşık 650 ton evsel atık
bertaraf ediliyor. Tesiste aylık 18 bin hanenin elektrik ihtiyacını karşılayabilecek kapasitede
enerji üretimi gerçekleştirilirken, evsel atıklar ekonomiye kazandırılıyor ve çevreye duyarlı
temiz enerji üretimi sağlanıyor.
Kendi enerjisini üreten ve depolayan Türkiye'deki ilk belediye olan Antalya Büyükşehir
Belediyesi, Alanya Entegre Katı Atık Değerlendirme ve Bertaraf Tesisi’nde Alanya ve
Gazipaşa ilçelerinden toplanan çöpler bertaraf edilerek yıllık 49 bin 582 megawat enerji
üretimi gerçekleştiriliyor. Aylık 18 bin hanenin elektrik ihtiyacını karşılayabilecek kapasitede
enerji üretimi gerçekleştirilen tesiste evsel atıklar ekonomiye kazandırılarak çevreye duyarlı
temiz enerji üretimi de sağlanıyor.
GÜNLÜK 650 TON ÇÖP EKONOMİYE KAZANDIRILIYOR
Antalya Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı, Atık Yönetimi
ve İşletmeler Şube Müdürlüğü’nde Çevre Mühendisi olarak görev yapan Fatih Karaçolak,
Alanya Entegre Katı Atık Değerlendirme ve Bertaraf Tesisi’nde Alanya ve Gazipaşa
ilçelerinden toplanan günlük yaklaşık 650 ton evsel atığın bertaraf edildiğini belirtti.
Karaçolak “İlerleyen dönemde Akseki, İbradı ve Gündoğmuş ilçelerinin evsel atıkları da Katı
Atık Transfer İstasyonları aracılığıyla tesisimize ulaştırılacaktır. Tesise gelen atıklar önce çöp
havuzunda toplanıyor, ardından organik ve inorganik olarak ayrıştırma işlemi
gerçekleştiriliyor. Organik atıklar fermantasyon tanklarında biyogaza dönüştürülürken,
inorganik atıklardaki geri dönüştürülebilir malzemeler ise geri dönüşüm merkezlerine
gönderilerek ekonomiye kazandırılıyor. Fermantasyon tanklarından ve depolama sahamızdan
elde edilen biyogaz ise elektrik üretim tesisimizde enerjiye dönüştürülüyor. Bu sayede
atıkların doğaya verdiği zarar azaltılırken, geri dönüşüm ve enerji üretimiyle ekonomiye de
katkı sağlanıyor. Alanya’mızın çöpleri adeta altına dönüşüyor” dedi.

 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    Ticari gayrimenkulde ezber bozan yaklaşım: Nil Boydaş markalara ve yatırımcılara yol gösteriyor

    İç mimarlığı yatırım vizyonuyla buluşturan Nil Boydaş, ticari mekânları yalnızca kiralanan ya da satılan alanlar olmaktan çıkarıyor; markaların büyüdüğü, yatırımcının kazandığı stratejik merkezlere dönüştürüyor.

    Gayrimenkulde 30 yıllık ekol: Çağla Mıdık’ın yetiştirdiği danışmanlar bugün sektöre yön veriyor!

    Gayrimenkul sektöründe başarı yalnızca satış rakamlarıyla ölçülmüyor; geride bırakılan güven, yetiştirilen insanlar ve dokunulan hayatlarla anlam kazanıyor.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    Foça’da Tiyatro Dolu Bir Gün Yaşandı

    • Haziran 28, 2026
    • 2 views
    Foça’da Tiyatro Dolu Bir Gün Yaşandı

    Ticari gayrimenkulde ezber bozan yaklaşım: Nil Boydaş markalara ve yatırımcılara yol gösteriyor

    • Haziran 28, 2026
    • 2 views
    Ticari gayrimenkulde ezber bozan yaklaşım: Nil Boydaş markalara ve yatırımcılara yol gösteriyor

    Nilüfer’de aşure geleneği sürüyor

    • Haziran 27, 2026
    • 2 views
    Nilüfer’de aşure geleneği sürüyor

    Konya Büyükşehir’in “Sinema Günleri” Merkez Dışındaki İlçelerde Yaz Akşamlarına Renk Katıyor

    • Haziran 27, 2026
    • 2 views
    Konya Büyükşehir’in “Sinema Günleri” Merkez Dışındaki İlçelerde Yaz Akşamlarına Renk Katıyor

    Osmangazi’de Yaz Mahalle Şenlikleri Coşkuyla Başladı

    • Haziran 27, 2026
    • 2 views
    Osmangazi’de Yaz Mahalle Şenlikleri Coşkuyla Başladı

    Başkan Çerçioğlu Vatandaşları Açık Hava Sineması Etkinlikleri ile Buluşturmaya Devam Ediyor

    • Haziran 27, 2026
    • 4 views
    Başkan Çerçioğlu Vatandaşları Açık Hava Sineması Etkinlikleri ile Buluşturmaya Devam Ediyor