Antalya Büyükşehir Belediyesi geleneksel aşure ikramlarına başladı

Antalya Büyükşehir Belediyesi, Muharrem ayı vesilesiyle gelenekselleşen aşure ikramlarına başladı. Muratpaşa Kapalıyol ve Alanya’da ikram edilen aşureye vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi.

Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin her yıl düzenlediği ve geleneksel hale getirdiği aşure ikramı bu yıl da sürdürülüyor. Antalya Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’na bağlı aşevlerinde özenle hazırlanan aşurelerin ilk dağıtım noktaları, merkezde Kapalıyol ve Alanya’da Atatürk Anıtı önü oldu. Kurulan dağıtım stantlarında Kapalıyol’da 3 bin, Alanya’da ise 2 bin kişiye aşure ikram edildi. Aşureye vatandaşların ilgisi yoğun oldu. Aşureyi tadan vatandaşlar ve yabancı ziyaretçiler, bu kadim lezzete tam not verirken memnuniyetlerini de dile getirdi.

“19 İLÇEDE İKRAMLARIMIZ DEVAM EDECEK”

Bu yılki aşure ikramı ve ilçe programlarına ilişkin bilgi veren Sosyal Yardımlar Şube Müdürü Funda Alpaslan Talay, şunları söyledi: “Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak geleneksel aşure ikramlarımıza bu yıl da heyecanla ve mutlulukla başlıyoruz. Birlik, beraberlik ve bereketin simgesi Muharrem Ayı geldi. Aşure kazanlarımız, paylaşmanın sıcaklığıyla kaynamaya başladı. Bugün itibarıyla 19 ilçemizi kapsayan aşure ikramlarımıza başladık. Aşevlerimizde özenle hazırlanan ve Antalya’da tadıyla beğenilen, markalaşan aşuremizi halkımızla buluşturmanın heyecanı içerisindeyiz. İçinde sevgi, emek ve dayanışma olan aşuremiz, sofralara tat, gönüllere umut ve kentimize inşallah bereket taşıyacak. Bu köklü geleneğimizi yaşatmaya devam edeceğiz. Dağıtım noktalarımızı ve tarihlerini Büyükşehir Belediyesi’nin sosyal medya kanallarında ve resmi internet sitemizde duyurduk. Tüm vatandaşlarımızı bu güzel ikramımızı tatmaya davet ediyoruz” dedi.

“BÜYÜKŞEHİR’İN AŞURESİNİ ÇOK SEVİYORUZ”

Kapalıyol’da ikram edilen aşureleri tadarak memnuniyetini dile getiren Melahat Güzey isimli vatandaş, şunları söyledi: “İyi ki Muharrem ayı gibi bir ay var. Biz artık kolay kolay aşure yapamıyoruz. Tek başıma yaşıyorum, komşularımız yapabilirse toplanıyoruz, o vesileyle aşure yiyebiliyoruz. Bu yıl ilk kez aşure yemek nasip oldu. Hayat pahalılığından dolayı yapması artık zorlaştı. Belediyemizin aşurelerini seviyoruz, inşallah dağıtmaya devam ederler, biz de bu güzel lezzeti bol bol yeriz. Muhittin Böcek Başkanımızı çok seviyorum, çok teşekkür ederiz” diye konuştu.

“İLK KEZ AŞURE YEDİM”

İlk kez aşure yediğini belirten Metehan Gürsu isimli genç vatandaş ise “Daha önce hiç aşure yememiştim. Aşure dağıtımını görünce merak ettim, aldım. Keşke daha önce yeseymişim dediğim bir lezzetmiş. Gerçekten çok güzel. Büyükşehir Belediyemize çok teşekkür ederiz” dedi.

 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    A Milli Takım’a Boğaz’da Moral Gecesi

    Beykoz’daki Beyaz Köşk’te düzenlenen özel gecede moda, spor ve sanat dünyası bir araya geldi. Dünya Kupası yolculuğunda Avustralya’nın ardından Paraguay maçından da mağlubiyetle ayrılarak turnuvaya erken veda etmek zorunda kalan…

    Op.Dr. Hasan Çelik Seçkin Davetlileri Kliğinde Ağırladı

    NİŞANTAŞI’NDA YAZA MERHABA DAVETİNE YOĞUN İLGİ Op. Dr. Hasan Çelik, seçkin davetlileri kliniğinde ağırladı Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Hasan Çelik, Nişantaşı’nda bulunan kliniğinde düzenlediği özel “Yaza…

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    A Milli Takım’a Boğaz’da Moral Gecesi

    • Haziran 23, 2026
    • 2 views
    A Milli Takım’a Boğaz’da Moral Gecesi

    Op.Dr. Hasan Çelik Seçkin Davetlileri Kliğinde Ağırladı

    • Haziran 23, 2026
    • 4 views
    Op.Dr. Hasan Çelik Seçkin Davetlileri Kliğinde Ağırladı

    Büyükşehir ile büyüyen yetenekler sahnede parladı

    • Haziran 23, 2026
    • 3 views
    Büyükşehir ile büyüyen yetenekler sahnede parladı

    Cem Yılmaz İmzalı GORA Efsanesini Yıllar Sonra İzleyiciyle Yeniden Buluşturacak Netflix Dizisi GORA4GORA’nın Çekimleri Başladı

    • Haziran 23, 2026
    • 5 views
    Cem Yılmaz İmzalı GORA Efsanesini Yıllar Sonra İzleyiciyle Yeniden Buluşturacak Netflix Dizisi GORA4GORA’nın Çekimleri Başladı

    Nilüferli kadınlar yılın yazarını şiirleri ile andı

    • Haziran 23, 2026
    • 6 views
    Nilüferli kadınlar yılın yazarını şiirleri ile andı

    Bursa’da Tanpınar Ruhu Yeniden Canlandı

    • Haziran 23, 2026
    • 6 views
    Bursa’da Tanpınar Ruhu Yeniden Canlandı