Down sendromlu çocuklar farkındalık gününde doyasıya eğlendi

Down sendromlu çocuklar farkındalık gününde doyasıya eğlendi

Eğitim merkezi bahçesine hatıra ağaçları dikildi

Antalya Büyükşehir Belediyesi, Özel Büyükşehir Özel Eğitim Okulu ve Rehabilitasyon Merkezi’nde Dünya Down Sendromu Farkındalık Günü kapsamında etkinlikler düzenledi. Down sendromlu çocuklar sahne gösterileri, spor aktiviteleri ve müzik eşliğinde doyasıya eğlendi. Program kapsamında Orman Haftası dolayısıyla hatıra ağaç dikimi de gerçekleştirildi.

Büyükşehir Belediyesi, 21 Mart Dünya Down Sendromu Farkındalık Günü’nde, Antalya Büyükşehir Belediyesi Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’nde bir dizi etkinlik düzenledi. Antalya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Gürbüz, öğrenciler, aileleri, eğitimciler, STK ve kurum temsilcilerinin katılım sağladığı farkındalık etkinliğinde down sendromlu çocuklar eğlence dolu bir gün geçirdi. 
AĞAÇ DİKTİLER
Film gösterimi ve Antalya Tatarlar Derneği üyelerinin hazırladığı konserin ardından sahne alan down sendromlu çocuklar şiir dinletisi ve sahne gösterilerini sergiledi. Aileleriyle birlikte palyaço, müzik, dans, spor ve atölye etkinlikleriyle keyifli bir gün geçiren öğrenciler,  farkındalık gününe destek olmak amacıyla etkinliklere katılan Orman Bölge Müdürlüğü ekipleriyle birlikte ağaç dikimi gerçekleştirdi. Özel eğitim merkezi bahçesine narenciye, defne ve çam ağaçları dikildi.
FARKINDALIK ÖNEMLİ
Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Gürbüz, down sendromunun bir hastalık değil genetik bir farklılık olduğuna dikkat çekerek, “Down sendromlu bireylerimiz sevgiye ihtiyaçları olduğunu, desteklenmeleri  gerektiğini bugün burada bir kez daha vurguladık. Farkındalık oluşturan güzel bir etkinlik oldu. 21 Mart Orman Haftası olması nedeniyle çocuklarımızla ağaç dikimi de gerçekleştirdik. Onlarında burada bir hatıra bırakmasını istedik. Tüm engelli bireylerimize yönelik bu kapsamlı tesisimizde eğitim ve rehabilitasyon çalışmalarımız var ücretsiz olarak vatandaşlarımıza hizmet vermeye devam edecektir” dedi.
TEŞEKKÜR EDERİZ
Programa katılan öğrenci velileri de çocuklarının sundukları gösterileri keyifle izledi.  Öğrenci velisi Nur Fatma Macit ise “Böylesi bir etkinlikten dolayı çok mutlu olduk. Oğlum gibi down sendromlu bireylere farkındalık oluşturulması son derece önemli. Engellilerimizin her zaman anılması ve korunması gerektiğini düşünüyorum.  Böyle bir kuruluşun olmasından, böyle aktivitelerden dolayı çok memnunuz başkanımız Muhittin Böcek’e çok teşekkür ediyoruz” diye konuştu.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    Üsküdar’da Göçün İnsan Hikâyeleri Fotoğraflarla Anlatıldı

    “Sınırların Ötesinde: Tanıklıklar” Fotoğraf Sergisi ziyaretçilerle buluştu.

    Şehrin Tiyatrosu Kıbrıs’ta İstanbul Rüzgârı Estirdi

    İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları, Haldun Taner’in “Gözlerimi Kaparım Vazifemi Yaparım” oyununu 22.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    Atlas Üniversitesi Geleceğin Sağlık Araştırmaları İçin ARC’yi Hayata Geçirdi

    • Haziran 25, 2026
    • 1 views
    Atlas Üniversitesi Geleceğin Sağlık Araştırmaları İçin ARC’yi Hayata Geçirdi

    Üsküdar’da Göçün İnsan Hikâyeleri Fotoğraflarla Anlatıldı

    • Haziran 25, 2026
    • 2 views
    Üsküdar’da Göçün İnsan Hikâyeleri Fotoğraflarla Anlatıldı

    Şehrin Tiyatrosu Kıbrıs’ta İstanbul Rüzgârı Estirdi

    • Haziran 25, 2026
    • 1 views
    Şehrin Tiyatrosu Kıbrıs’ta İstanbul Rüzgârı Estirdi

    Golda Gıda’nın halka arz başvurusu onaylandı

    • Haziran 25, 2026
    • 1 views
    Golda Gıda’nın halka arz başvurusu onaylandı

    Osmangazi’de Yaz Coşkusu Mahallelere Taşınıyor

    • Haziran 25, 2026
    • 2 views
    Osmangazi’de Yaz Coşkusu Mahallelere Taşınıyor

    Üsküdar’da Kadın Emeği ve Dayanışması Festivalde Buluşuyor

    • Haziran 25, 2026
    • 2 views
    Üsküdar’da Kadın Emeği ve Dayanışması Festivalde Buluşuyor