“Gazi Paşa’nın Bornova’sı” sergisi Dramalılar Köşkü’nde açıldı

“Gazi Paşa’nın Bornova’sı Fotoğraf Sergisi” Bornova Belediyesi ev sahipliğinde Dramalılar Köşkü’nde açıldı. Atatürk’ün Bornova ile kurduğu bağları ortaya koyan sergi, Kent Tarihçisi Altan Altın’ın arşivinden gün yüzüne çıkarılan 11 fotoğraf ve 15 gazete kupüründen oluşuyor. Sergi, 19 Eylül’e kadar açık kalacak.

Arşivlerden çıkan belgeler Bornova’nın tarihine ışık tuttu

Kent Tarihçisi Altan Altın, uzun yıllara dayanan arşiv araştırmaları sonucu hazırlanan serginin Atatürk’ün Bornova’ya verdiği önemi bir kez daha gösterdiğini söyledi. Atatürk’ün, İzmir’in kurtuluş sürecinde Batı Cephesi Karargâhı’nın Bornova’da bulunması nedeniyle neredeyse her gün ilçeye geldiğini vurgulayan Altın, “Atatürk ayrıca Bornova’da bir Ziraat Mektebi kurulmasını bizzat istemiştir. İzmir’e her gelişinde mutlaka bu okulu ziyaret etmiştir. Bu sergi, o tarihe ışık tutan belge ve fotoğrafların bir ürünüdür” dedi.

“Atatürk’ü Bornova’da hatırlamak gurur verici”

Bornova Belediye Başkan Yardımcısı Duygu Bölük, serginin İzmir’in kurtuluş günü olan 9 Eylül etkinlikleri kapsamında açılmasının büyük bir anlam taşıdığını belirterek, “Atatürk’ün İzmir ve Bornova için taşıdığı değeri bu sergi aracılığıyla hatırlamak gurur verici. Bu kıymetli çalışmayı bizlerle buluşturan Altan Altın’a teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

19 Eylül’e kadar ziyarete açık

8–19 Eylül 2025 tarihleri arasında açık kalacak sergi, 11 fotoğraf ve 15 gazete kupüründen oluşuyor. Daha önce hiç gün yüzüne çıkmamış fotoğrafların yer aldığı sergide, Bornova Ziraat Mektebi’nin bahçesinden kareler ve Atatürk’ün az bilinen görüntüleri İzmirlilerle buluşuyor. Bornovalıların yoğun ilgi gösterdiği sergi, Atatürk’ün Bornova günlerine ışık tutuyor.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    Nilüfer’de aşure geleneği sürüyor

    Nilüfer Belediyesi, Muharrem Ayı’nın gelmesiyle birlikte aşure ikramlarına başlıyor.

    Konya Büyükşehir’in “Sinema Günleri” Merkez Dışındaki İlçelerde Yaz Akşamlarına Renk Katıyor

    Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından merkez dışında ilçelerde düzenlenen “Sinema Günleri” bu yıl da yaz akşamlarını renklendirerek vatandaşları bir araya getiriyor.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    Nilüfer’de aşure geleneği sürüyor

    • Haziran 27, 2026
    • 1 views
    Nilüfer’de aşure geleneği sürüyor

    Konya Büyükşehir’in “Sinema Günleri” Merkez Dışındaki İlçelerde Yaz Akşamlarına Renk Katıyor

    • Haziran 27, 2026
    • 1 views
    Konya Büyükşehir’in “Sinema Günleri” Merkez Dışındaki İlçelerde Yaz Akşamlarına Renk Katıyor

    Osmangazi’de Yaz Mahalle Şenlikleri Coşkuyla Başladı

    • Haziran 27, 2026
    • 1 views
    Osmangazi’de Yaz Mahalle Şenlikleri Coşkuyla Başladı

    Başkan Çerçioğlu Vatandaşları Açık Hava Sineması Etkinlikleri ile Buluşturmaya Devam Ediyor

    • Haziran 27, 2026
    • 3 views
    Başkan Çerçioğlu Vatandaşları Açık Hava Sineması Etkinlikleri ile Buluşturmaya Devam Ediyor

    Konya’nın Darülmülk Oluşunun 929. Yıl Dönümü Kutlandı

    • Haziran 27, 2026
    • 4 views
    Konya’nın Darülmülk Oluşunun 929. Yıl Dönümü Kutlandı

    Başkan Çerçioğlu Didim’de Vatandaşları ‘Yaza Merhaba Konseri’ ile Buluşturdu

    • Haziran 27, 2026
    • 3 views
    Başkan Çerçioğlu Didim’de Vatandaşları ‘Yaza Merhaba Konseri’ ile Buluşturdu