Göksel Baktagir ve Gürhan Karakiraz sevilen bestelerini icra ettiler

Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı tarafından “Göksel Baktagir ve Gürhan Karakiraz Besteleri” konseri gerçekleştirildi. Koordinatörlüğünü Öğr. Gör. Dr. Tarkan Erkan’ın yaptığı konserde konuk sanatçılar Göksel Baktagir ve Gürhan Karakiraz, icra ettikleri besteleriyle kulakların pasını sildi. Konsere; EÜ DTMK Müdür Vekili Doç. Dr. Ali Maruf Alaskan, öğrenciler ve sanatseverler katıldı.

Müzik geçmişi ile ilgili bilgiler veren Göksel Baktagir “Müziğe 7 yaşında babam Muzaffer Baktagir sayesinde adım attım. Yaklaşık 33 yıl İstanbul Devlet Türk Müziği Topluluğuna hizmet verdim. Beste çalışmalarıma İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarında başladım. Konservatuvarlarda yetişen gençlerimiz daha bilinçli bir şekilde köklerimizdeki güzelliklerle beslenmiş oluyor ve çok kıymetli hocalardan meşk yöntemi ile dersler alıyorlar. Bugün burada Gürhan Karakiraz ile ikimizin duygu dünyasından çıkan ve hepsi birer birikimin sonucu olan saz müziği formundaki bestelerimizi sanatsever dostlarımızla paylaşacağız.” diye konuştu

Müzik serüvenini anlatan Gürhan Karakiraz ise, “İzmir Türk Dünyası Dans ve Müzik Topluluğu’nda keman sanatçısıyım. Yaklaşık 26 yıldır müzik ile uğraşıyorum. Serenad Saz Eserleri başta olmak üzere üç kitabım var. Müziğe ilkokul 4. sınıfta Viyola Sanatçısı İbrahim Şen Türker’in kemanını bana hediye etmesiyle başladım. Bu gün burada eserlerimi yaparken çoğunlukla ilham aldığım Göksel Hocam ile ortak eserlerimizi çalacağız ” dedi.

Etkinlikte Göksel Baktagir ve Gürhan Karakiraz; “Yeni Gün”, “Anıl”, “Dalgalar”, “Dildar”, “Duygularım”, “Cennet Gülüm”, “Sevda”, “Düğün”, “Göçmen Kuşlar” gibi eserlerini icra ettiler.

Konserin ardından söz alan Doç. Dr. Ali Maruf Alaskan “ Göksel Baktagir, öğrencilik dönemimizdeki arkadaşlarımızla eserlerini çalmaya çalıştığımız büyük bir üstattır. Hem kendisini hem de Gürhan Karakiraz’ı tekrar aramızda görmek isteriz” dedi. Doç. Dr. Alaskan, katılımlarından ötürü her iki sanatçıya “Teşekkür Belgesi” takdim etti.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    Nilüfer’de aşure geleneği sürüyor

    Nilüfer Belediyesi, Muharrem Ayı’nın gelmesiyle birlikte aşure ikramlarına başlıyor.

    Konya Büyükşehir’in “Sinema Günleri” Merkez Dışındaki İlçelerde Yaz Akşamlarına Renk Katıyor

    Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından merkez dışında ilçelerde düzenlenen “Sinema Günleri” bu yıl da yaz akşamlarını renklendirerek vatandaşları bir araya getiriyor.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    Nilüfer’de aşure geleneği sürüyor

    • Haziran 27, 2026
    • 1 views
    Nilüfer’de aşure geleneği sürüyor

    Konya Büyükşehir’in “Sinema Günleri” Merkez Dışındaki İlçelerde Yaz Akşamlarına Renk Katıyor

    • Haziran 27, 2026
    • 1 views
    Konya Büyükşehir’in “Sinema Günleri” Merkez Dışındaki İlçelerde Yaz Akşamlarına Renk Katıyor

    Osmangazi’de Yaz Mahalle Şenlikleri Coşkuyla Başladı

    • Haziran 27, 2026
    • 1 views
    Osmangazi’de Yaz Mahalle Şenlikleri Coşkuyla Başladı

    Başkan Çerçioğlu Vatandaşları Açık Hava Sineması Etkinlikleri ile Buluşturmaya Devam Ediyor

    • Haziran 27, 2026
    • 3 views
    Başkan Çerçioğlu Vatandaşları Açık Hava Sineması Etkinlikleri ile Buluşturmaya Devam Ediyor

    Konya’nın Darülmülk Oluşunun 929. Yıl Dönümü Kutlandı

    • Haziran 27, 2026
    • 4 views
    Konya’nın Darülmülk Oluşunun 929. Yıl Dönümü Kutlandı

    Başkan Çerçioğlu Didim’de Vatandaşları ‘Yaza Merhaba Konseri’ ile Buluşturdu

    • Haziran 27, 2026
    • 3 views
    Başkan Çerçioğlu Didim’de Vatandaşları ‘Yaza Merhaba Konseri’ ile Buluşturdu