Kimya Sektöründen 3,4 Milyar Dolar ile Temmuz Ayında Tarihi Rekor

  • Ekonomi
  • Ağustos 2, 2025
  • 0 Comments

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye’nin ihracatı temmuz ayında bugüne kadarki en yüksek ihracat rakamına ulaşarak 25 milyar dolar olarak gerçekleşti. Kimya sektörü ise temmuz ayında gösterdiği güçlü performansla 3,4 milyar dolarlık ihracata imza atarak aylık bazda Cumhuriyet tarihinin rekorunu kırdı. En çok ihracat yapan ikinci sektör olan kimya sektörünün 7 aylık ihracatı ise 19 milyar doları aştı.

Kimya sektörünün temmuz ayı ihracat rakamlarını değerlendiren İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister, “Kimya sektörümüz Temmuz ayında gerçekleştirdiği 3,4 milyar dolarlık ihracat ile aylık bazda Cumhuriyet tarihinin en yüksek ihracat rekorunu kırdı. Temmuz ayı itibariyle 850 milyon dolarlık değer artışı sağlayan kimya sektörümüz bu yönüyle tüm sektörler arasında en çok değer artışı gösteren birinci sektör oldu. Geçen yıl temmuz ayına göre ihracatımız yaklaşık yüzde 33 arttı. Ocak-Temmuz dönemi ihracatımız ise yüzde 4,5 artışla 19 milyar doları aştı. Türkiye’nin en çok ihracat yapan ikinci sektörü olarak ülke ekonomimize katkı sağlamaktan memnuniyet duyuyoruz. Temmuz ayında hem genel ihracatımızın hem de sektörümüzün aylık bazda kırdığı bu tarihi rekor bize gelecek dönem için de umut veriyor. Böylesine zorlu bir dönemde bu başarıya imza atan, emeği geçen tüm ihracatçılarımızı tebrik ediyorum. Ayrıca kimya sektöründe ihracat başarılarıyla ülkemizin gücüne güç katan tüm firmalarımızı tek tek kutluyor, sürdürülebilir başarılarının devamını diliyorum. Kimya sektörü olarak yılın geri kalanında aynı istikrar ve başarıyı sürdürmek için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz” dedi.

 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    Mastercard 2026 KOBİ Güven Endeksi’ne Göre Türk KOBİ’lerinin %64’ü Geleceğe Güvenle Bakıyor

    Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ), Türkiye ekonomisinin yapıtaşını oluşturmaya devam ediyor.

    ING Türkiye ve Allianz iş birliğiyle çocukların geleceğine yatırım: “Çocuğumla Büyüyen BES”

    ING Türkiye ve Allianz iş birliğiyle sunulan “Çocuğumla Büyüyen BES” planı, çocukların geleceğine bugünden birikim yapılmasını destekliyor.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    Osmangazi’de Yaz Coşkusu Mahallelere Taşınıyor

    • Haziran 25, 2026
    • 1 views
    Osmangazi’de Yaz Coşkusu Mahallelere Taşınıyor

    Üsküdar’da Kadın Emeği ve Dayanışması Festivalde Buluşuyor

    • Haziran 25, 2026
    • 1 views
    Üsküdar’da Kadın Emeği ve Dayanışması Festivalde Buluşuyor

    Mastercard 2026 KOBİ Güven Endeksi’ne Göre Türk KOBİ’lerinin %64’ü Geleceğe Güvenle Bakıyor

    • Haziran 25, 2026
    • 1 views
    Mastercard 2026 KOBİ Güven Endeksi’ne Göre   Türk KOBİ’lerinin %64’ü Geleceğe Güvenle Bakıyor

    Melankoli hastalık değil mizaç!

    • Haziran 25, 2026
    • 2 views
    Melankoli hastalık değil mizaç!

    Yaz tatilinin yeni sokağı: Ekran!

    • Haziran 25, 2026
    • 2 views
    Yaz tatilinin yeni sokağı: Ekran!

    Nilüfer’de caz esintisi başladı

    • Haziran 25, 2026
    • 2 views
    Nilüfer’de caz esintisi başladı