Konak’ın sokakları Darağaç’la sanata açıldı

Konak Belediyesi’nin, Darağaç Kolektifi Derneği’yle birlikte ‘Ortaklaşa: Kültür, Diyalog ve Destek Programı kapsamında hazırladığı ‘Darağaç Fermantasyon’ Projesinin Umurbey Mahallesi’ndeki etkinlikleri Darağaç yıllık sergisi ‘Oksidasyon’ ile başladı.

 

Konak Belediyesi’nin Umurbey Mahallesi’ni sanatın merkezi haline getiren Darağaç Kolektifi’yle ortaklaşa hayata geçirdiği ‘Darağaç Fermantasyon’ Projesi, kamusal ve özel alanlarda farklı yöntemlerle çalışan sanatçıları konuk etmeye başladı. İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı (İKSV) yürütücülüğünde, Avrupa Birliği desteğiyle gerçekleştirilen ‘Ortaklaşa: Kültür, Diyalog ve Destek Programı kapsamında gerçekleştirilen projenin ilk sergisi Oksidasyon, 1519 ve 1532 Sokak’ta ziyarete açıldı. Sanatseverlerin yoğun ilgi gösterdiği sergide fermantasyonun çift yönlü doğasına vurgu yapıldı. “Fermantasyon sürecin ilk adımı Oksidasyon” adıyla duyurulan etkinlikte sergilerin yanı sıra canlı performans ve enstalasyonlar da yer aldı. Etkinlik programında ilerleyen günlerde film gösterimi, konser ve söyleşiler de yapılacak.

 

Her geçen gün daha üretken

Konak Belediye Başkanı Nilüfer Çınarlı Mutlu, ‘Ortaklaşa: Kültür, Diyalog ve Destek Programı’ndan hibe alan 10 proje arasında yer alan ‘Darağaç Fermantasyon’ Projesi’nin kente değer kattığını vurguladı. Bir yıl sürecek projenin sanatçıları ve sanatın her boyutuyla yaşatıldığı Umurbey Mahallesi’ni her geçen gün daha yaratıcı ve üretken kıldığını belirten Başkan Mutlu, “Ne şanslıyız ki Konak’ımızda sanatla yoğrulmuş, sanatla yol almış, kolektif üretimi başarmış bir mahallemiz var. Yıllardır çalışmalarını hayranlıkla takip ettiğimiz Darağaç Kolektifi ile bu yıl, Konak Belediyesi olarak ortak bir proje içinde olmaktan dolayı mutluyuz” ifadelerini kullandı. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    Gemlik Uğur Böcekleri Kreşi’nde Yıl Sonu Coşkusu

    Gemlik Belediyesi bünyesinde faaliyet gösteren Uğur Böcekleri Kreşi’nin Merkez ve Cumhuriyet Mahallesi şubelerinde eğitim gören minikler, düzenlenen yıl sonu gösterilerinde sahne aldı.

    Canik’te Camiler Çocuklarla Şenlenecek

    Canik Belediyesi’nin ailelerden ve gençlerden beğenileri topladığı “Haydi Güle Oynaya Camiye Gel” projesinde başvurular devam ediyor.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    Gemlik Uğur Böcekleri Kreşi’nde Yıl Sonu Coşkusu

    • Haziran 24, 2026
    • 1 views
    Gemlik Uğur Böcekleri Kreşi’nde Yıl Sonu Coşkusu

    Canik’te Camiler Çocuklarla Şenlenecek

    • Haziran 24, 2026
    • 1 views
    Canik’te Camiler Çocuklarla Şenlenecek

    Ege Bölgesi’nin su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörünün ilk 11’i İSO 500’de yerini aldı

    • Haziran 24, 2026
    • 1 views
    Ege Bölgesi’nin su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörünün ilk 11’i İSO 500’de yerini aldı

    “Bir Delinin Hatıra Defteri” Filmi Basın Lansmanı gerçekleşiyor

    • Haziran 24, 2026
    • 3 views
    “Bir Delinin Hatıra Defteri” Filmi Basın Lansmanı gerçekleşiyor

    A Milli Takım’a Boğaz’da Moral Gecesi

    • Haziran 23, 2026
    • 2 views
    A Milli Takım’a Boğaz’da Moral Gecesi

    Op.Dr. Hasan Çelik Seçkin Davetlileri Kliğinde Ağırladı

    • Haziran 23, 2026
    • 4 views
    Op.Dr. Hasan Çelik Seçkin Davetlileri Kliğinde Ağırladı