Sürat Servis Platformu Hem Müşteriyi Memnun Ediyor Hem de Çevreyi Koruyor

  • Ekonomi
  • Temmuz 28, 2025
  • 0 Comments

Türkiye’nin yüzde yüz yerli ve milli en büyük kargo şirketi Sürat Kargo, yıllar boyunca elde ettiği operasyonel yetkinliğini müşteri deneyimine dönüştürebilmek için, kendi teknoloji ekipleri tarafından Sürat Servis Platformu’nu (SSP) geliştirdi. SSP, şirketin dijital vizyonuna paralel olarak sahadaki operasyonları daha görünür, verimli, akıllı hale getirmek ve müşteri deneyimini uçtan uca dijitalleştirmek amacıyla hayata geçirildi.

Konuyla ilgili bilgiler veren Sürat Kargo Genel Müdürü Cem Oğuz, “Müşterimizi her an dinlemek, sunduğumuz hizmeti sürekli iyileştirmek ve beklentilere daha hızlı yanıt verebilmek temel önceliklerimiz arasında yer alıyor. Sürat Servis Platformu, yalnızca bir yazılım değil; Sürat Kargo’nun müşteri deneyimini dönüştürme vizyonunun bir yansıması. Türkiye genelinde yaygınlaştırmayı hedeflediğimiz bu çözümle, tüm paydaşlarımızın hayatını kolaylaştıran, şeffaf ve güvenli bir teslimat deneyimi sunmayı amaçlıyoruz. Bu doğrultuda yatırımlarımıza kararlılıkla devam ediyoruz” dedi.

Platformun yaygın kullanımıyla birlikte çağrı merkezi yükünde yüzde 20’nin üzerinde azalma, teslim edilemeyen gönderi oranında yüzde 15’e kadar düşüş, kurye başına günlük teslimat sayısında yüzde 12’ye varan artışın yanı sıra yakıt ve zaman tasarrufu gibi somut kazanımlar hedeflediklerini anlatan Cem Oğuz şunları söyledi: “Bu etkiler, daha sürdürülebilir ve verimli bir dağıtım altyapısına geçişin temelini oluşturuyor. SSP ile rotalar daha verimli şekilde planlandığı için gereksiz araç hareketleri azalıyor. Başarısız teslimatların önüne geçilmesi ve evrak süreçlerinin dijitalleştirilmesi sayesinde yakıt tüketimi düşüyor, tekrar ziyaret ihtiyacı azalıyor, kağıt kullanımı en aza indiriliyor. Tüm bu unsurlar da karbon salımının azaltılmasına doğrudan katkı sağlıyor.”

SAHA OPERASYONLARI UÇTAN UCA YÖNETİLİYOR

SSP, sadece bir teslimat uygulaması değil; saha operasyonlarını uçtan uca yöneten bütünsel bir platform. Alıcıların kendi gönderileri üzerinde aktif yönetim olanaklarına sahip olmasını sağlayan bu platform, ‘Adresimdeyim, komşuma bırak, başka gün getir, SEN noktasına yönlendir’ gibi talepleri gerçek zamanlı olarak Sürat Kargo’ya iletebiliyor.  Böylece yeniden teslimat sürecine gerek kalmadan, anlık olarak takip ve yönlendirme yapılabiliyor. Teslimat öncesinde alıcılara, kurye bilgileri ve tahmini varış süresini görmelerini sağlayacak sayfaya bağlantıyı içeren bir SMS gönderiliyor. Burada adreslerine kaç durak kaldığı bilgisini de paylaşarak müşterilerin kendi planlamalarını yapabilmelerini ve gerekirse dinamik yönlendirme seçeneklerinden biri ile gönderilerinin yolculuğunu değiştirebilmeleri sağlanıyor.

Sürat Servis Platformu’nun bir parçası olan Sürat’li Esnaf Noktaları (SEN), kargo teslimatını daha esnek ve erişilebilir hale getiriyor. Türkiye genelindeki yaygın esnaf noktaları aracılığıyla teslimatlar bu noktalardan gerçekleştirilebiliyor; aynı zamanda e-ticaret iadeleri de kolayca yapılabiliyor.

 

 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

  • Benzer Haberler

    Dış Ticaret Endeksleri, Eylül 2025

      İhracat birim değer endeksi %6,0 arttı İhracat birim değer endeksi Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %6,0 arttı.

    Güriş Holding Şirketlerinden Parsan, Yapay Zeka Desteğiyle Bakım-Onarım Süreçlerinde Verimliliği Artırdı

    Güriş Holding şirketlerinden Parsan, üretim tesislerindeki bakım-onarım süreçlerini dijitalleştirmek ve çalışan verimliliğini artırmak amacıyla geliştirdiği HatFix Projesi ile dikkat çekiyor.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    İlgilenebileceğiniz Haberler

    Dış Ticaret Endeksleri, Eylül 2025

    • Kasım 12, 2025
    • 20 views
    Dış Ticaret Endeksleri, Eylül 2025

    Güriş Holding Şirketlerinden Parsan, Yapay Zeka Desteğiyle Bakım-Onarım Süreçlerinde Verimliliği Artırdı

    • Kasım 12, 2025
    • 15 views
    Güriş Holding Şirketlerinden Parsan, Yapay Zeka Desteğiyle Bakım-Onarım Süreçlerinde Verimliliği Artırdı

    Karaman Belediyesi’nden Çocuklara Ücretsiz Tiyatro

    • Kasım 12, 2025
    • 12 views
    Karaman Belediyesi’nden Çocuklara Ücretsiz Tiyatro

    KO-MEK’le sanat yolculuğunu GTO’da sergiledi

    • Kasım 12, 2025
    • 12 views
    KO-MEK’le sanat yolculuğunu GTO’da sergiledi

    Diyabet alarmı: 2045’te hasta sayısı 700 milyona ulaşabilir

    • Kasım 12, 2025
    • 16 views
    Diyabet alarmı: 2045’te hasta sayısı 700 milyona ulaşabilir

    Osmangazi’de Çocuklar Hayallerini Kağıda Döküyor

    • Kasım 12, 2025
    • 18 views
    Osmangazi’de Çocuklar Hayallerini Kağıda Döküyor